lørdag den 28. januar 2012

Et attentatforsøg...

Har længe gået med tanken om at prøve tørfluefiskeri efter åens havørreder. Det skulle efter sigende kunne praktiseres med succes ved udvalgte jyske åer, der har det klare sommervand og en fin ørredbestand som fællesnævner. Det må også tælle til min fordel, at jeg bor blot 5 min´s cykeltur fra en af disse vande.


Fluefiskeri kræver som bekendt, at man er i besiddelse af fluer. Kan man selv binde disse, vil det oftest give en stor besparelse og ikke mindst en stor tilfredsstillelse, når man kroger fisken. Personligt er jeg nok overvejende at kategorisere som 'teoretiker' i fluebindersammenhænge. Jeg kan ganske vist producere en hæderlig flue, der opfylder de funktionelle og æstetiske midstekrav i de fleste tilfælde. Men når man omgås nogle af 'de tunge drenge' i fluebinderklassen, skal man være ærlig og erkende sine egne begrænsninger. Og da jeg endnu ikke er rykket til det klassetrin, der indbefatter tørfluebinderi, har det været nærliggende at konsultere en af mestrene; Mr. Son of a Salmon - Hr. Thinggaard himself.
Der gik ikke lang tid fra, at han var indviet i mine planer, til han havde fremstillet, hvad jeg tror er en yderst springfarlig cocktail til mit attentatforsøg i juli/august. Jeg ser frem til at kaste med bomber ved sommervandet...




5 kommentarer:

  1. Vådt eller tørt
    sok eller bomber
    Thinggaard lure er for
    salmo hunter

    SvarSlet
  2. Tak. Du kalder dig "Anonym", men er du virkelig den, du udgiver dig for at være :-)
    Petri Heil

    SvarSlet
  3. Hej Jesper
    Jeg er hverken NRE, anders halborg, jens ole møller eller eigil k.
    Jeg er derimod en rigtig god ven af direktøren af thinggaard lure.
    Knæk og bræk
    Brian( Det er mig)

    SvarSlet
  4. Ha ha tak Brian,

    Ja, benævnte navne pynter jo ikke nødvendigvis på ens blog :-)

    God weekend og alt godt
    Jesper

    SvarSlet